One month down - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Daniëlle Vlootman - WaarBenJij.nu One month down - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Daniëlle Vlootman - WaarBenJij.nu

One month down

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 November 2014 | Aruba, Bubali

Er is alweer bijna een maand voorbij!
De tijd vliegt als je veel aan het werk bent. ´s Avonds ben je dan aardig moe, en ´s ochtends moet je weer vroeg je bed uit.
Het stagebedrijf is erg leuk. Het is echt een eiland, waar we elke dag met de boot naar toe moeten. Het is ongeveer 20 minuten rijden vanaf onze huisjes, en gelukkig staat het (tot nu toe) ’s ochtends niet vast in Oranjestad. Op de terugweg doen we er meestal iets langer over. De collega’s zijn allemaal erg aardig, maarja het zijn ook alleen maar (donkere) mannen haha!
Op het eiland ben ik Lifeguard, ga ik mee als begeleiding met de snorkeltour voorbij de boei, doen we games met de gasten en letten we op bij de glijbanen bij het waterpark. Erg zwaar werk dus  haha.
Vanuit de cruiseterminal op Aruba komen veel toeristen naar Palm Island. Ik moet dan ook deze gasten ’s ochtends ophalen bij het cruiseschip en zorgen dat ze naar de juiste bus gaan. Het is leuk dat dat dan even de dag breekt!
Ik werk 5 dagen per week, en de vrije dagen wisselen steeds. Bij Palm Island is het belangrijk dat de werknemers goede zwemkwaliteiten hebben en ook iets weten van de ehbo etc. Het is dus ook al een week voorgekomen dat we 2 ochtenden een uur eerder moesten beginnen, voor een conditietraining of rescuetraining. Helaas had ik de pech dat deze trainingen die week op mijn vrije dagen vielen, waardoor ik me dus toch om 8uur moest melden.
Verder kan ik me goed vermaken buiten het werk. Er is altijd wel iets te doen, en anders kan ik altijd gewoon een duik nemen in het zwembad. Het dichtbijzijnde strand is ongeveer 5 minuten met de auto.

Wist je dat…….
- De Jumbo en Albert Heijn hier gewoon verstopt zijn in andere supermarkten? Van Surinaamse eiersalade tot crackers, al mijn favorieten hoef ik niet te missen!
- Ik voor een gewond hondje zorg? Ze is zooo zielig! Ze hinkt, haar ene pootje is gewond. Dit is gebeurd tijdens een gevecht met andere hond. Ze leeft op straat en daar is ze aangevallen. Nadat ze verzorgd was bij de dierenarts wilden ze haar naar een plek brengen waar de wond goed na¬-verzorgd kon worden. Toen de dierenarts de achterklep open deed sprong ze eruit en sindsdien in ze dus niet te pakken.. Haar wond was eerst nog rood maar nu steekt het bot er al weer uit.. Ze zit elke dag voor mijn deur, en dan geef ik haar water. Ze is echter heeel schuchter en drinkt er alleen van als er niemand in de buurt is. Ze moet gevangen worden maar niemand krijgt haar te pakken.. Heel sneu voor het beestje! Iemand nog een suggestie voor een naam? Wij vonden Bella wel heel leuk!!
- We een andere auto hebben? Onze mooie blauwe toyota wilde niet meer van het alarm af. Starten kon hij dus niet meer. Ook deden 1 knipperlicht en de radio het niet. Nadat 2 mannetjes er naar gekeken hebben werd mij gezegd dat ik naar het bedrijf kon rijden en hem om kon wisselen. We hebben nu een witte toyota, precies dezelfde dus.
- We half Aruba al gezien hebben? Voor onze stage moesten we o.a langs het belastingkantoor en drugs-laboratorium. Natuurlijk niet te vinden, ook niet na het goed navragen. Halve tank leeg, maar we zijn gekomen waar we moesten zijn.
- De wijn hier veel royaler geschonken wordt?
- We bij een beachtennis kampioenschap zijn wezen kijken en dat Colombianen in de rust echt gekkkk zijn met dansen?
- Muggen mij niet zo aardig vinden? De eerste week was ik zo ongeveer lek gestoken, en had ik al zeker 70(!! Geen grapje, ik heb ze echt geteld) bulten op mijn benen. Zelfs insmeren hielp niet. Op aanraden van collega’s en mensen hier bij Perle d’or heb ik ‘’OFF’’ gekocht. Wel aan de prijzige kant, maar helpt echt. Het is wel echt troep, een soort alcohol. Het is zo sterk dat nadat het een beetje op mijn zonnebril is gekomen, de glazen beschadigd zijn en dus niet meer te gebruiken is. Ook is het hoesje van mijn telefoon wit uitgeslagen….. Maar het helpt, dus dat is het belangrijkst! Inmiddels ben ik zo vaak gestoken dat de bulten steeds groter worden en het toch echt een soort allergie wordt..
- Ik een pro ben in rijden in een automaat 
- Halloween hier goed gevierd wordt en iedereen het gewoon ziet als carnaval?
- Er kindjes zelfs bij mijn deur stonden met ‘’snoep of je leven’’?
- We zijn gevlucht voor mannen die snachts uit hun auto stappen en naar jou toelopen?
- Ik het erg leuk vindt om post te ontvangen?
Mijn adres is:
Perle d’or
t.n.v. Daniëlle Vlootman app. 78
Boegoeroei 11 Z, Bubali
Aruba


Groetjes....

  • 22 November 2014 - 23:01

    Michel:

    Fijn om te lezen dat je naar je zin heb.

  • 22 November 2014 - 23:54

    Opa En Oma:

    Hallo Danielle, Nu de 2e poging om te antwoorden op jou verslag!
    Fijn dat de tijd lekker snel gaat en dat je het goed naar je zin hebt. Het ziet er allemaal leuk uit daar en je moet wel veel aan je conditie doen! Maar dat kan nooit kwaad.
    Wel jammer van die muggen, daar wordt je niet vrolijk van.
    Zielig voor dat hondje maar daar kun je weinig aan doen.
    En laat die mannen maar gaan, dat komt thuis wel weer.
    Hier verder geen nieuws, alles gewoon.
    Veel plezier nog en groetjes van opa en oma

  • 23 November 2014 - 11:26

    Evelien:

    Ik vind Bella ook een mooie naam! En Evelien vind "Bangertje". Ook een grappige naam voor het hondje. XXX Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Bubali

Daniëlle

Actief sinds 28 Maart 2013
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 5589

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 28 Maart 2015

Stage Aruba

25 April 2013 - 01 Oktober 2013

Stage Cosmo

Landen bezocht: